W mediach społecznościowych rozgrywa się dyskusja, iż dzięki nowej wykładni PolskiegoŁadu przyśpieszona zostanie budowa drogi S11 w okolicy Jastrowia. Sprawdziliśmy jaka jest rzeczywistość.
Prace nad drogą S11 przechodzą kolejne fazy bez zakłóceń i nie uda się ich przyśpieszyć chęciami polityków. Co najmniej do końca roku 2022 potrwają prace obejmujące dokumentacje, zgodnie z harmonogramem:
01.2018r. – GDDKiA O/PO podpisała Umowę z AECOM Polska Sp. z o.o. na wykonanie opracowań projektowych dla drogi ekspresowej S11 dla odcinka Szczecinek – Piła. Zakres umowy obejmuje: Studium Korytarzowe (SK), Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ), Materiały do Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, Koncepcja Programowa (KP);
IV kw. 2018r. – zakończenie etapu SK - rekomendacja korytarzy do STEŚ na posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych dla SK;
I kw. 2019r. – przeprowadzenie konsultacji społecznych (etap STEŚ);
III kw. 2020r. - wybór wariantu preferowanego do DŚU - zatwierdzenie Protokołu z posiedzenia KOPI na etapie STEŚ
III kw. 2020r. – złożenie wniosku o wydanie DŚU;
III kw. 2021r. – przewidywany termin uzyskania DŚU (wybór wariantu do realizacji)
III kw. 2022r. - zakończenie etapu KP( Koncepcja Programowa) - zatwierdzenie Protokołu z posiedzenia KOPI
W późniejszym czasie mają znaleźć się pieniądze, przeprowadzony zostanie przetarg i wyłoniony wykonawca, który musi zrealizować inwestycję w terminie. Zatem mimo PolskiegoŁadu termin byłby niezmienny i możliwy do zrealizowania do 2030 roku.
Najbardziej prawdopodobny Wariant to:
Wariant nr 3
Wariant 3 ma długość ok. 59,31 km. Początek trasy łączy się z realizowaną obwodnicą miasta Szczecinek w okolicy km 120+400 istniejącej drogi krajowej nr 11. W km 0+187 przewidziano węzeł drogowy „Turowo” łączący istniejącą drogę krajową nr 11 oraz drogę powiatową nr 1296Z. W dalszej części droga przebiega po wschodniej stronie miejscowości
Lotyń, a następnie po wschodniej części miejscowości Okonek. W km 22+205 przewidziano węzeł drogowy „Podgaje” łączący istniejącą drogę krajową nr 11 i nr 22 oraz drogę powiatową nr 1012P. W km 23+700 wyznaczono miejsce po obu stronach drogi na miejsce obsługi podróżnych (MOP) typ II oraz III. W km 27+500 droga ekspresowa krzyżuje się z linią kolejową nr 405 relacji Szczecinek - Piła. Następnie droga poprowadzona została po zachodniej stronie miejscowości Jastrowie. W km 36+513 przewidziano węzeł drogowy „Jastrowie” umożliwiający połączenie komunikacyjne z drogą krajową nr 22 łączącą Jastrowie i Szwecję. W km 41+269 droga ekspresowa krzyżuje się z linią kolejową nr 405 relacji Szczecinek - Piła. W km 56+500 przewiduje się wybudowanie miejsc obsługi podróżnych (MOP) typ II i III. Trasa łączy się z planowanym węzłem „Piła Północ” (dawniej „Piła Koszyce)
Szerokiej drogi.
hh17:31, 18.05.2021
2 2
Pewnie jak dojdzie PO do władzy to zniszczą nowy Ład i nie będzie S11 17:31, 18.05.2021
Obywatel00:10, 29.05.2021
0 0
Za to pisowski Nowy Wał pewnie wielu uszczęsliwi. Szczególnie małych i średnicg przedsiębiorców. morawiecki, kaczyński, ziobro, gowin, i wielu innych natychmiast do utylizacji 00:10, 29.05.2021