Zamknij

Obwodnica Jastrowia. Znamy już zaplanowany przebieg i terminy realizacji

19:17, 07.02.2021 P.K Aktualizacja: 19:20, 07.02.2021
Skomentuj

Obwodnica Jastrowia, w projektach budowy drogi ekspresowej nr 11,  znajduje się w 3 różnych wariantach. Okazuje się, że najbardziej prawdopodobny jest wariant określany w projektach jako trzeci.

GDDKiA wstępnie określiła się do przebiegu drogi S11 na odcinku Szczecinek-Jastrowie. Będzie to wariant określony jako trzeci, który opisany jest poniżej. Obecnie oczekuje się ostatecznej decyzji odnośnie potwierdzenia przebiegu, od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, bo wszystkie odcinki przechodzą przez obszar Natura 2000. Decyzja RDOŚ ma zapaść w III kwartale tego roku, lub najpóźniej na początku przyszłego roku. Przetarg na roboty budowlane ma być ogłoszony w 2024 roku, aby pierwsze samochody mogły wyruszyć na powierzchnię drogową w 2027roku.

Wariant 3 ma długość ok. 59,31 km. Początek trasy łączy się z zrealizowaną obwodnicą miasta Szczecinek w okolicy km 120+400 istniejącej drogi krajowej nr 11. W km 0+187 przewidziano węzeł drogowy „Turowo” łączący istniejącą drogę krajową nr 11 oraz drogę powiatową nr 1296Z. W dalszej części droga przebiega po wschodniej stronie miejscowości Lotyń, a następnie po wschodniej części miejscowości Okonek. W km 22+205 przewidziano węzeł drogowy „Podgaje” łączący istniejącą drogę krajową nr 11 i nr 22 oraz drogę powiatową nr 1012P. W km 23+700 wyznaczono miejsce po obu stronach drogi na miejsce obsługi podróżnych (MOP) typ II oraz III. W km 27+500 droga ekspresowa krzyżuje się z linią kolejową nr 405 relacji Szczecinek - Piła. Następnie droga poprowadzona została po zachodniej stronie miejscowości Jastrowie. W km 36+513 przewidziano węzeł drogowy „Jastrowie” umożliwiający połączenie komunikacyjne z drogą krajową nr 22 łączącą Jastrowie i Szwecję. W km 41+269 droga ekspresowa krzyżuje się z linią kolejową nr 405 relacji Szczecinek - Piła. W km 56+500 przewiduje się wybudowanie miejsc obsługi podróżnych (MOP) typ II i III. Trasa łączy się z planowanym węzłem „Piła Północ” (dawniej „Piła Koszyce”).

 

Warianty 1, 2 i 3, na końcowym odcinku od miejscowości Jastrowie do projektowanego węzła Piła Północ, przebiegają przez Obszar Natura 2000 (specjalne obszary ochrony siedlisk i obszar specjalny ochrony ptaków).

fot. GDDKiA

(P.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

władekwładek

12 0

W końcu jakaś nadzieja. Może dożyjemy. 19:40, 07.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

PoznańskaPoznańska

6 0

A czy Poznańska w związku z tym będzie przekazana do gminy i w końcu ktoś ją wyremontuje? 06:45, 08.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%