Zamknij

S11 Szczecinek - Piła coraz bliżej.

11:19, 04.01.2024 . Aktualizacja: 11:20, 04.01.2024
Skomentuj

GDDKiA otrzymała już  decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla S11 pomiędzy Szczecinkiem i Piłą. Decyzja ta zatwierdza przebieg drogi ekspresowej na długości ponad 59 kilometrów, co oznacza, że rozpoczęło się opracowanie Koncepcji programowej (KP) wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską. Jest to trzeci spośród siedmiu odcinków S11 w Wielkopolsce dla których uzyskaliśmy DŚU. Inwestycja realizowana będzie w latach 2026 - 2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. 

Przebieg

Nowy odcinek drogi ekspresowej S11 będzie rozpoczynał się na terenie województwa zachodniopomorskiego, na styku z realizowaną obwodnicą Szczecinka, w rejonie istniejącej DK11. Następnie będzie przebiegać w kierunku południowym, omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie. Następnie przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową nr 405, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11, omijając po zachodniej stronie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Połączy się z odcinkami dróg S10 i S11 na węźle Piła Północ. Przewidziano budowę węzła drogowego Podgaje łączącego istniejącą DK11 i DK22 oraz drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł, Jastrowie, umożliwi połączenie komunikacyjne z DK22 łączącą Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanej drogi zaplanowaliśmy budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP).

Jest DŚU, więc czas na Koncepcję programową

Teraz wykonawca (AECOM Polska) przystąpił do opracowania Koncepcji programowej. Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy możliwość ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy na realizację przewidywany jest obecnie na IV kwartał 2025 r. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2026-2029

S11 Szczecinek – Piła, to droga o długości około 59 km,

Nadszedł teraz decydujący moment, w którym najwięcej do powiedzenia mogą mieć lokalni posłowie i samorządowcy,  którzy dzięki umiejętnościom negocjacyjnym, mogą lobbować, aby w budżecie zagwarantowane były środki w pierwszej kolejności na odcinek, gdzie znajduje się także obwodnica Jastrowia. Ogłoszona została pod koniec roku lista ciągów dróg, na które GDDKiA jest gotowa już ogłaszać postępowania przetargowe w 2024 roku.

W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r odcinek jastrowski jest niestety zaplanowany w przetargach warunkowych, a nie w głównych.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

bigosbigos

1 1

W Szczecinku ówczesny burmistrz Douglas starał się o obwodnicę, a u nas w Jastrowiu to osoby, które mają jakiś wpływ (a najwidoczniej nie), to po lasach biegają i mają w interesie, aby obwodnicy nigdy nie było. 15:09, 05.01.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%