Zamknij

Franczyza w salonie optycznym czy własna reklama? – ORŁY Optyki

14:48, 24.08.2020 | materiały partnera

Salony optyczne mierzące się z problemem spadku sprzedaży chcą osiągnąć ponowne wzrosty, przyłączając się do dużych marek. „Skoro jest ogromna i liczy tyle zakładów optycznych w Polsce, to mi też będzie dobrze” – panuje przekonanie. Niekoniecznie jednak franczyza może być rozwiązaniem, które poszukujesz.

Franczyza dla salonu optycznego w Sosnowcu

Teraz usiądźmy i się zastanówmy. Prowadzimy swój zakład optyczny w mieście od wielu lat. Znamy więc mieszkańców, ich podejście, czego poszukują oraz zasobność ich portfeli. Porównajmy ceny swoich oprawek do szkieł z kosztami, które klienci ponoszą u gigantów. Może to być zmiana dalece niekorzystna dla funkcjonowania naszego zakładu. Franczyzodawca nie może obiecywać czy w sztuczny sposób zapewniać nam obrotów. To do nas należy więc decyzja czy społeczność, dla której wykonujemy usługi jest gotowa na tą zmianę.

Franczyza, przeanalizujmy!

Wstąpienie do sieci będzie nas kosztowało nie tylko opłatę wpisową. Co miesiąc będziemy oddawać procent od zysków do portfela dużej marki, a także poniesiemy tzw. koszty przystosowawcze. Każda franczyza zaczyna się od wydatków. Musimy dostosować wnętrze zakładu optycznego do wymagań koncernu. Szata graficzna wizytówek, banerów reklamowych oraz szyldów też jest z góry określona – to my musimy na własny koszt dostosować się do tych wymagań. Sieć daje nam za to gotowe rozwiązania marketingowe. Dane naszego salonu zostaną umieszczone na stronie internetowej franczyzodawcy. Otrzymujemy szyld, ujednoliconą estetykę wnętrza czy wskazówki do prowadzenia księgowości. Może się jednak okazać, że taka zmiana nie załatwi nam automatycznie większych utargów.

Jak Orły Optyki mogą pomóc?

Bez względu na to czy zdecydujesz się na franczyzę czy nie, działalność firmy możesz zawsze wspomóc. Darmowym rozwiązaniem marketingowym jest udział w plebiscycie Orły Optyki. Wystarczy krótka rejestracja na stronie głównej konkursu (https://www.orlyoptyki.pl/) i możemy już oczekiwać na dalsze zdarzenia. Plebiscyt wygrywają te przedsiębiorstwa, którym uda się uzyskać średnią ocen internetowych (m.in. z Google Maps, Facebook, Med24, Zumi) na odpowiednim poziomie. Każdy zgłoszony salon optyczny, który uzyska nie mniej niż 8 z 10 punktów zostaje laureatem, a dane jego firmy trafiają na listę wyróżnionych. Dodatkowo, organizatorzy w każdym mieście Polski wybierają 3 najlepszych, którzy trafiają na sam początek zestawienia w danej miejscowości. Tytuł laureata wpływa na zwiększenie świadomości naszej marki w Internecie. Łatwiej nas przez to znaleźć, a informacje, które pojawią się zainteresowanym są pozytywne – to my jesteśmy najlepiej oceniani w regionie.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop